O mnie

Jestem psychologiem z przygotowaniem pedagogicznym. Ukończyłam studia podyplomowe z zakresu socjoterapii. W swojej pracy terapeutycznej wykorzystuję wiedzę na temat funkcjonowania ludzkiego mózgu, teorii przywiązania i rodzicielstwa bliskości. W pracy terapeutycznej w znacznej mierze korzystam z nurtu terapii poznawczo – behawioralnej i neurorozwojowej oraz metod wspomagających jak Arteterapia czy Sensoplastyka® (o terapiach i metodach może Państwo poczytać w zakładkach na mojej stronie). Jestem terapeutą metody Neurotaktylnej oraz Neurosensomotorycznej Integracji Odruchów wg. metody MNRI®. Posiadam również kwalifikacje do prowadzenia Racjonalnej Terapii Zachowania oraz Treningu Umiejętności Społecznych. Posiadam tytuł praktyka metody Kids’ Skills –Dam Radę – przeznaczonego do pracy z dziećmi od 3 – 12 roku życia, programu Mission Possible – przeznaczonego dla adolescentów oraz Metody – Jestem z Ciebie Dumny! – do pracy z rodzicami w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach. Specjalizuję się w pracy z dziećmi i młodzieżą. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywałam i zdobywam na stanowisku psychologa w szkołach i przedszkolach oraz własnym gabinecie, dlatego bliskie są mi wszelkie trudności związane z obszarem edukacji oraz problemy dzieci z różnego rodzaju zaburzeniami i ich trudności w funkcjonowaniu w szkole/przedszkolu oraz domu. Prowadzę zajęcia terapeutyczne i socjoterapeutyczne dla dzieci i młodzieży. Wspieram rodziców w procesie wychowania poprzez indywidualne konsultacje oraz prowadzenie dla nich spotkań. Cały czas doskonalę swój warsztat pracy uczestnicząc w różnego rodzaju szkoleniach, warsztatach i konferencjach.

Prywatnie mama i żona, właścicielka kotów, lubiąca dobre kino i ciekawe książki.

Wykształcenie:

  • Uniwersytet Śląski w Katowicach. Wydział Pedagogiki i Psychologii, kierunek: Psychologia, specjalizacja prowadząca: kliniczno- wychowawcza dzieci i młodzieży
  • Kurs Kwalifikacyjny z zakresu przygotowania pedagogicznego dla czynnych zawodowo nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących
  • Wyższa szkoła pedagogiczna TWP w Warszawie. Wydział Nauk Społeczno Pedagogicznych w Katowicach. Studia podyplomowe, kierunek: Socjoterapia.

Ukończone kursy i szkolenia:

  • Więź jako czynnik chroniący rozwój – Centrum Psychologiczne „Item” Żywiec
  • Psychoterapia dzieci i młodzieży. Ujęcie poznawczo-behawioralne – Ośrodek Terapii Poznawczo- Behawioralnej MENSANA, Kraków
  • Rodzice i szkoła jako partnerzy w wychowaniu i edukacji – MCDN Oświęcim
  • Autyzm, Zespół Aspergera, alalia, afazja dziecięca, centralne zaburzenia słuchu – postępowanie diagnostyczne i terapeutyczne – Poradnia neurologopedyczna EDULOGMED, Jastrzębie Zdrój
  • Sześciolatek w szkole – Instytut Psychologii i Edukacji „Charektery”
  • Rysunek dziecka, jako forma komunikacji – MCDN Oświęcim
  • Terapia dzieci z zaburzeniami lękowymi – Polski Instytut Psychoterapii Integratywnej, Kraków
  • Coaching – nowoczesna metoda motywowania uczniów – Centrum Wsparcia Biznesowego
  • Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej: jak opanowywać niewłaściwe zachowania? – Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres”
  • Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę? – Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres”
  • Podstawowe zasady terapii behawioralnej – Instytut Kształcenia Nauczycieli „Progres”
  • Autyzm, Zespół Aspergera – Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
  • Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w praktyce – Metis, Katowice
  • Model pracy z uczniem w sytuacjach kryzysowych lub traumatycznych – Metis, Katowice
  • Terapia zajęciowa – Centrum Szkoleniowe KLANZA
  • Szkolny doradca zawodowy- Studium Prawa Europejskiego
  • Uzależnienia wśród dzieci i młodzieży – Krakowski Instytut Rozwoju Edukacji
  • Wychowanie w szkole, szczególnie w aspekcie zagrożeń wynikających z uzależnień – Metis, Katowice
  • Agresji u dzieci – opanowanie agresji – Clue Consulting, Katowice
  • Racjonalnej Terapii Zachowania- poziom I – Polskie Towarzystwo Psychologii Behawioralnej
  • Zapobieganie depresji, samobójstwom, zaburzeniom odżywiania, samookaleczeniom i innym zachowaniom autodestrukcyjnym wśród dzieci i młodzieży – Caritas, Narodowy Program Zdrowia, Bielsko - Biała
  • Trening Umiejętności Społecznych (TUS) terapia grupowa dzieci ze spektrum autyzmu – Fundacja Pomoc Autyzm, Katowice
  • Mutyzm wybiórczy – jak pomagać? Nieformalne techniki terapii dzieci z mutyzmem wybiórczym – Wola Batorksa
  • Kongres: „Terapia zaburzeń więzi i poprawa jakości relacji w kontekście związków rodzinnych, partnerskich i rówieśniczych” – Forum Media Polska, Warszawa
  • Konferencja: „ Społeczne trudności dzieci w systemie szkolnym” – Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin, Kraków
  • Sensoplastyka ® Wstęp – Inkubator Inspiracji, Pracownia Twórczej Edukacji, Katowice
  • Terapia Neurotaktylna - Międzynarodowy Instytut dr Svetlany Masgutovej, Kraków
  • Profilaktyka zaburzeń odżywiania u dzieci i młodzieży. Anoreksja, bulimia, otyłość – Ośrodek Szkoleniowy Instytutu Badań w Oświacie, Rybnik
  • Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych cz. 1 - Międzynarodowy Instytut dr Svetlany Masgutovej, Kraków
  • Integracja Odruchów Dynamicznych i Posturalnych cz. 2 - Międzynarodowy Instytut dr Svetlany Masgutovej, Kraków
  • Terapia Bilateralna – Program Szkolny, Bielsko - Biała
  • Trauma rozwojowa, relacyjna i złożona. Budowanie bezpieczeństwa w ciele. Lędziny
  • Self – Reg. Szkolenie podstawowe dla specjalistów pracujących z dziećmi, Lędziny
  • Kids’ Skills – Dam Radę! oraz Jestem z Ciebie Dumny!, Katowice
  • Jak pomóc dziecku z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego w szkole i życiu codziennym, Bielsko - Biała

Własne publikacje

  • Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej: jak opanowywać niewłaściwe zachowania? – praca pisemna, www.szkoleniadlanauczycieli.net
  • Techniki terapii behawioralnej w pracy dydaktyczno-wychowawczej: jak skutecznie stosować nagrody, pochwały i systematyczną uwagę? – praca pisemna, www.szkoleniadlanauczycieli.net

mgr Natalia Wierońska-Saternus - psycholog dziecięcy

Ta strona wykorzystuje pliki cookies.
Jeśli nie chcesz, aby strona zapisywała cookies na Twoim komputerze, zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Rozumiem, wyłącz komunikat.